Monday, August 2, 2010

Bonda@mak@ummi@ibu@mama

hermm baru je balik dr kg..cuti hujung minggu lalu aku ambil peluang balik kg.biasa la kan..Balik kg dulu mak aku tanya aku sesuatu..heh  mcm suspen..takde la..masa tgh duk lepak2 tunggu masuk isyak mlm tu aku duk lepak bilik mak n ayah aku...(kacau daun kan?)...mcm2 la kami berborak,,sekali tu mak aku tnya kalau aku dpt kerja cikgu nnt ape kerja aku..mengajar gak ke?yelah aku kan amik pendidikan kaunseling.cmni la lebih kurang ayatnya

"nnt dh keje awok pun masuk kelas ke "
"tak lah..tak masuk kelas,duk je dlm bilik kaunseling tu"

 mak aku pun gelak kat aku..pasal ape ntah..mak aku cakap patutnya aku la kena cari budak-budak bermasalah.pasal kalau aku tunggu tak wat apa2 cmne la budak tu nk kenal..dia cakap lg,budak-budak yang bermasalah ni mana la nak pergi kaunseling sendiri kan..aku la yang kena dekati mereka

heheh bukan main lagi mak aku ni ye..aku ingat dia tak terfikir mcm tu..pandai die nasihat aku..bernas dan tepat lak tu..ok3 mak..anak mu yang tersayang ni akan jadi cikgu kaunseling yang paling rajin,paling cemerlang dan sewaktu dengannya.

No comments:

Post a Comment